"Paradui vadovausiu aš!" - Ostapas Benderis

Redirected/Už Lietuvą. K…. ministerija

Viename iš savo podcastų kartu su Aidu Puklevičium ir Paulium Ambrazevičium svarstėm, kuris Lietuvos Konstitucijos straipsnis yra juokingiausias. Ir išrinkom pirmąjį – Lietuvos valstybė yra nepriklausoma demokratinė respublika. Sutikit, galima žvengti iki nukritimo.

Dėmesio – toliau galimi spoileriai/gadintuvai. Skaitykite savo pačių rizika.

Tai apie ką čia aš? O gi apie vieną juokingiausių naujojo lietuviško blockbusterio (plytelių daužytojo?) „Redirected. Už Lietuvą!” scenų, kai pačioje filmo pradžioje juodame fone pasirodo mūsų herbinis Vytis ir užrašas, jog filmą parėmė LR Kultūros ministerija.

Juokiausi taip, kad net ašaros ištryško.

Ką dar galiu gero pasakyti apie šį lietuvišką filmą? Kaip ir viskas.

Nes „Redirected. Už Lietuvą!” yra prastas lietuviškas filmas. Neoriginalus. Neskatinantis mąstyti. Keliantis pasipiktinimą savo banalybėmis ir klišių rinkiniu. Scenarijaus logikos spragos tokios didelės, kad pro jas tilptų net ir naujųjų/senųjų/kitokių/anokių pupyčių silikoninės bombos.

Tai va. Žodžiu ne kas…

Tik yra vienas bet…

„Redirected“ nėra lietuviškas filmas. Tai pagal visus užsienyje priimtus žanro kanonus sukaltas tvirtas „bojevykas“ su visomis scenomis, efektais ir britišku akcentu, kuris dar prieš keletą metų lietuvio režisieriaus filme buvo neįsivaizduojamas.

Bet „Redirected“ nėra ir užsienietiškas filmas. Tokio žanro ir panašaus biudžeto filmų kasmet iškepama šimtai ir aktoriai dažnai atrodo pavargę, išsikvėpę, jau kelioliktą kartą atliekantys jiems priskirtą „blogiuko“, „geriuko“, „žiopliuko“, „gražuoliuko“ ar „kietuko“ rolę.

„Redirected“ apskritai sunku pavadinti filmu. Tai toks gaivališkas siautulys, kuris pagauna, įsiurbia ir išspjauna tik pasirodžius baigiamiesiems titrams. Aktoriai (net ir mėgėjai, o gal ypač mėgėjai) spinduliuoja tokiu užkrečiamu entuziazmu, kad atrodo, jog šis filmas bus make or break jų karjeroje. Tokio beprotiško tempo dar nesu matęs nei viename su Lietuva susijusiame filme, retkarčiais net ima atrodyti, kad filmo mechanikas suka rankenėlę greičiau nei nurodyta standartuose (juk taip rodomi filmai, ar ne?)

Ir ta energija taip užkrauna, jog po filmo išeini švilpaudamas, kojomis išdarinėdamas sudėtingus ir labai netikslius judesius. Svarstai, ar tu turi svajonių, o Šaro Mačiulio „Stasę“ niūniuoji dar ir kitą dieną. Ir tai leidžia nekreipti dėmesio į žiojinčias logikos spragas, kurios galbūt paliktos net ir specialiai. Leidžia pamiršti kažkuriam laikui ryškius filmo trūkumus, kurie sugrįžta gerokai vėliau. Kaip tas dantų skausmas praėjus nuskausminamųjų veikimui.

Kokios gi silpnosios „Redirected“ vietos?

Filmas tampa savo paties iškeltų lūkesčių auka. Tu logiškai supranti, kad iš lietuvių režisieriaus ir lietuviško biudžeto tu gavai žiauriai daug, bet beprotiškai intensyvi ir masyvi viliojimo kampanija priverčia jaustis, jog turėjai gauti daugiau. Ir tada atsiranda lengvas nusivylimas. Net ir neaišku kodėl.

Gal dėl to, jog filmas labai stengiasi pateisinti abu „kriminalinės komedijos“ žanro žodžius. Ypač antrąjį. Labai stengiasi atsilyginti žiūrovui už dėmesį pokštais. Ir persistengia. Jauti, jog nemažai pokštų pritempti, išvargti ir kartais elementariai nejuokingi. Manęs nepykdo ir neerzina stambiu planu rodomas storulio perdimas. Tiesiog toks „meh“ jausmas ir klausimas filmo režisieriui – kuo tu mane laikai, bičiuli? Nebent filmo kūrėjai kažkaip paskaičiavimo, kad vienas pirstelėjimas papildys filmo kasą 12 000 litų. Na, tada OK, tebūnie.

Gal dėl to, jog filmas pralaimi dar vienoje labai svarbioje šio žanro dalyje – dialoguose. Atvirkščiai nei „Kaip pavogti žmoną“, kur fantastiški dialogai ištempė visą filmą, čia kokybiško dialogo labai nedaug. Kultine tapti pasmerkta frazė „Aš ne ku…va, aš turiu svajonių, aš noriu būti kino kritike“, dėl kurio Emilis Vėlyvis nusipelno stovimų aplodismentų ir neabejotinai amžinos neapykantos iš Lietuvos Kino Kritikės Numeris Vienas. Iš koto verčiantis psichopato Andžejkos, kuri nuostabiai suvaidino Vitalijus Cololo, sąmonės srautas. Ir turbūt viskas.

Gal ne viską prisimenu, bet kiek prisimenu, tiek. Čia filmui kiša koją jo stiprioji vieta – beprotiškas tempas. Žiūrovas tiesiog nespėja užfiksuoti detalių, pokalbių smulkmenų, o Vėlyvis negailestingai neleidžia net stabtelti. Be reikalo. Prisiminkime Guy Ritchie „Snatch“. Tempas irgi didžiulis, bet esant reikalui filmas stabteli ir leidžia pasimėgauti žaižaruojančiais dialogais – prisiminkime Bricktopo pamokslą apie kiaulėms sušeriamus žmones, nevėkšlos bandito Tyrono paaiškinimus, kodėl jis yra natūraliai geras vairuotojas, zuikių medžioklę ir „until ze Germans come“ arba to paties Vinnie Joneso nemirtingą monologą apie tai, kuo juo pistoletas Desert Eagle point five O skiriasi nuo banditėlių replikų.

 

O Vėlyvis kaip tikras Lietuvos rinktinės krepšinio treneris pasinaudoti minutės pertraukėlėmis nelabai nori.

Kažkas pasakys, kad dialogai kenčia, nes yra prifarširuoti rusiškų keiksmažodžių. Aš prieštaraučiau – keiksmažodžiai sudėlioti preciziškai tiksliai, tinkamai ir organiškai. Problema kitur.

Dar galėčiau prikišti ir tam tikrą neišbaigtumą – filmas pusantros valandos įtikinėja, kad viena veikėja bus labai svarbi, o ji tik fit nubėga į mišką ir daugiau filme nepasirodo. Pati pabaiga irgi atrodo taip, jog kūrybinei grupei pasibaigė ir pinigai, ir laikas, ir entuziazmas ir netgi kino juosta. Tipo, chebra, supraskit patys, kad čia cliffhangeris ir bus „Redirected 2“ nu. Ne, ne, publika, jeigu jau startavot ir distanciją nulėkėt visus rekordus mušančiu greičiu, tai būkit malonūs ir finišuokit normaliai, o ne baliniu žingsneliu.

O gerieji dalykai. Jų tikrai daug – Vėlyvis tobulai barškina lazda per virbus narvo, kuriame kamuojasi tautinės depresijos kamuojamieji („tai pasityčiojimas iš Lietuvos!”) ir pseudo intelektualieji (“aš į filmą neisiu, prasmingiau praleisiu laiką teatre ir nieko neprarasiu, o jeigu jau nueisiu, tai žiūrėsiu ne į ekraną, bet į žmones – ką jie šitame filme randa“). Ir tas barškinimas mano ausims skamba kaip gražiausia muzika.

Filmas persunktas tokia sodria satyra, kad darosi net silpna iš to malonumo, o stratosferinis sarkazmas reikalauja neprasto IQ.

Filmas tampa epitafija a.a. Vytautui Šapranauskui ir šis atsilygina paskutiniu didingu savo vaidmeniu, tiesiog maudosi savo rolėje ir atiduoda visus 120%. Kaip minėjau, jį vejasi Vitalijus Cololo, su pamišėlio entuziazmu siautėjantis Andrius Žiurauskas ir užsienio legiono pažiba Vinnie Jones, suteikiantis filmui pridėtinės vertės ne tik savo vardu. Vyrai filme apskritai gerokai stipresni už moteris galbūt išskyrus Juozo Miltinio teatro deimančiuką Vitą Šiaučiūnaitę, puikiai suvaidinusią tąją būsimąją kino kritikę.

Filme daug epizodų, kurie verčia žviegti iš malonumo lietuvius, bet bus neįkandami užsieniečiams. Na ir tegul. Užrašas ant šuniuko būdos, „zasada“, bandymai išversti į anglų kalbą Kamazą, ramutėlis senukas degtindaris – pasilikim šituos mažus džiaugsmus sau mylimiesiems.

Apibendrindamas rašau 8 iš 10 ir sakau, kad „Redirected“ yra absoliučiai privalomas pamatyti. Pamatyti ir susidaryti savo nuomonę. Nes tai didelis įvykis lietuviškame kine.

O aš vėl prisimenu rūsčiame fone iškylančias baltas raides, informuojančias, jog filmą parėmė K…. ministerija. Nesu tikras, ar jos valdininkai turi svajonių, bet šis Emilio pokštas atmintyje išliks  ilgam.

P.S. Iš karto po filmo buvau sau galvoje davęs žemesnį vertinimą, bet kitą dieną jis augo kaip NASDAQ biržos akcijos, kol pasiekė galutinį lygį. O žemesnį vertinimą buvau davęs dėl ištęstos ir nykios filmo pristatymo ceremonijos, kuriai drąsiai rašau 1/10. Kalbas rėžė visi n+1 prodiuserių, net ir tie, kurie pradėjo filmą, o po to pasiplovė, kaip supratau iš jų pristatymo, tuo tarpu pagrindinės kino žvaigždės tik atliko nebylių statistų vaidmenį ir linksėjo galvomis. Ir šiaip – kur kas labiau norėjosi juos pamatyti dar kartą po filmo, kai jau esi susipažinęs su jų veikėjais, dar sykį paploti ir paklausyti vieno kito žodžio, bet publika labai jau skubėjo į furšetą. Bet čia, kaip sakoma, pats kaltas – nėra ko chaliavu po išankstines peržiūras valkiotis, perki bilietą ir nesuki galvos.

26 comments on “Redirected/Už Lietuvą. K…. ministerija

Čia yra vieta komentarams
  1. Lukas

    Šiaip didžiaja dalimi tau pilnai pritariu, bet… Man vis tiek kyla klausimas – kodėl tau pasirodė juokinga, kad filmą rėmė mūsų Kultūrnamis?

  2. Eleonora

    Nes filmas ‘Moterys meluoja geriau. Kristina’ yra toks lietuviu kino sedevras, kad tamsta net savo vardo nepagailejo jam reklamuoti…

  3. Jurgis

    Ant šuns būdos buvo užrašas PUiPA. Dar gan keistai filmo geografija – išvažiavę 300 km už Vilniaus, anglai atsiduria… Vilniaus krašte su pernelyg švariai lenkiškai kalbančiu tuteišiu. Dar gan jokingas buvo Rafailo vaidmuo, na bet jsi pats iš savęs linksmai atrodo. Broniaus Kindurio personažas šį kartą kalbėjo rusiškai, ir tai buvo įtaigiau, nei per zero2 jo lietuviški suvaidinti dialogai. O jei lyginti, į ką panašus, tai ne tik į Snatch, bet ir į Hangover, Kosturicos kūrybą, ir rusiškos žvejybos įpatumus. Truputį nuvylė rusų aktoriaus Arturo vaidmuo, jis kaip ir žinomas aktorius, o suvaidino niekuo neišsiskiriantį nebylų personažą…

  4. Žvėris

    Filmo nemačiau ir neketinu eiti žiūrėti.

    • =G=

      Lietuva apakus ir susižavėjus jūsų deklaracija.

  5. troy

    Žiūrėsiu. Po tokios recenzijos.

  6. okeana burbuls

    REDIRECTED turi būti ir ‘redirected’ ir ‘rewritten’. Mintis labai gera, bet išpildymas tik vidutinis.
    Aš mačiau ZERO, ZERO II, turiu DVD ir viską. Šitas, gi, kūrinys yra nepabaigtas, su krūvom spragų ir nejuokingas. Zero 2 aš dusau iš juoko, čia tik poroj vietų biškį kažkas ryškiau. panašu, kad pernelyg išsikvėpęs Vėlyvis, nes redirected mano supratimu tėra blanki Zero 2 įkvėpta kopija užsieniui. Tuos veikėjus, kurie vežė Zero 2 režisierius nukišo į septintą planą. Dialogai, kurie buvo afigiet tiek pirmam, tiek antram nuly, išsikvėpę. Nėra to veiksmo tiek daug. be to treileris ir reklaminė kampanija parduoda kitą filmą, nei rodomas kino teatre. Vienas pagrindinių reikalavimų reklamai, kad pažadas turi būti ištesėtas. O čia žada papus, o jie tik pirmoj scenoj ir… viskas.

    • Laurynas

      Grožis ir geismas vadinosi, o ne Zero pirmasis filmas jei ką. O šiaip iš esmės smagu pažiūrėt filmą, bet lieki nusivylęs nes viskas to pačio žanro, per daug pokštų į bukąją auditoriją, o jau tos logikos spragos…

  7. Kamilė

    Savotiška įžvalga. Lietuvos Respublikos Kultūros ministerija remia įvairius filmus kaip ir kitose šalyse. Vienu ar kitu atveju, filmai kaip muzika ar kita meno sritis yra tai, ką vaikai mūsų po kelių dešimčių žiūrės kaip šiandien mes žiūrime “Riešutų duoną”, “Velnio nuotaką” ir kitus praėjusiame amžiuje sukurtus filmus. Visuomenė keičiasi, todėl keičiasi ir filmai. Gal būt reiktų susitaikyti su tuo, o ne būti gan siauro mąstymo ir iš kart juoktis iš nejuokingų dalykų. 🙂

  8. karmaliukas

    bliin, iš Luko komentaro žvengiau, turbūt labiau, nei iš filmo pradžioje LR KM:)

  9. sigitas

    Išėjus iš filmo kažkodėl labai norėjosi nepaliaujamai keiktis. Ar ir jums taip buvo?

  10. Aiste

    Siandien paziurejau. Su logika prastokai filme. Bet geros nuotaikos pasikroviau. O didziausia ispudi paluko kad sale pilnut pilnutele net pirmame dienos seanse. Ne vienos laisvos vietos.

  11. komentaras

    Atsiprašau, bet nors ir bandoma šiuo straipsniu priartėti prie ‘recenzijos’, tačiau aš joje įskaitau tik skambių žodžių masę. Sutinku tik su vienu dalyku – filmo tempas yra nežmoniškas. Visa kita man regis kilo tiesiog iš per didelio noro parašyti kuo skambiau ir kuo greičiau.
    Tikrai savo žanre tai kokybiškas, išbaigtas, fantastiškas filmas su gausybe Guy Richie stiliaus įtakos. Nesuprantu, kaip žmones vis sugeba prisikabinti prie tokių nereikšmingų dalykų kaip promo? Kokią įtaką tai daro filmo turiniui? Jokios – tai paprasčiausias marketingas. Jei jo nebūtų, ir pabrėžiu, būtent tokio, koks buvo pritaikytas šiam filmui, galiu lažintis, kad eilės kino teatruose būtų per pus mažesnės. Nepamirškim, galų gale, tai juk lietuviškas filmas (dėl lietuviškumo procentų jame galima ginčytis, bet čia velgi tas lietuviškas BLET KAŽKAS ČE JAU NE TAIP, REIK PAPIZDELINT). Tokio tipo filmai neturi pasižymėti dideliu filosofiškumu ar titaniko dramatizmu ir mano galva, Redirectd tai puikiai išpildo.
    Ir nereikia remarkų apie tai kaip filmo kūrėjams ale “pritūko pinigų”, nes jų buvo tiek kiek reikėjo.
    Galbūt filmo įvertinimas ir nebūtų pats aukščiausias, bet kaip lietuviškam kinui tai yra 11 iš 10. Gaila tų, kurie sugeba berti kritiką tik tam, kad savo kandžiom skambiom frazėm parodytų savo kinomano gurmano lygį

  12. as

    apgailetinas filmeliukstis. po ZERO tikejaus zymiai geriau, negavau, nei per puse tiek.. nevykes bandymas, Velyvi, jau per tokia banalia prizme viska pateikei, kad blogiau jau kazin ar beimanoma. juokinga ji tik zemo intelekto runkeliukam, bet ar i tokia auditorija siekei orientuotis???

  13. zemo intelekto runkelis

    Liuks ! Tikra Lietuva ! Tarantino vardo vertas filmas.

  14. Beleka

    Zodziu labai super filmas, Kaip sake A. Tapinas tikrai verta pamatyti 8 is 10. Dar keli filmai ir manau Velyvis Hollywood`e. O kas pavydi,ar siaip yra menko intelekto, tegul neraso bereiksmiu zodziu apie filmus kuriu nesupranta..

  15. a_arnoldas

    Gerai kad Lietuva jau turi britišką Guy Ritchie, šiek tiek amerikietišką Quentin Tarantin ir truputį serbišką Emir Kusturica vieno lietuvio asmenyje.
    Pats filmas lengvai virškinamas. Be galo daug ironijos, sarkazmo ir parodijos. Ekranizuota visa įdomesnių lietuviškų “kriminalinių kronikų” suvestinė; stipriai išjuokti tuteišai; kaip visada pasijuokta iš budulių; pašieptas (atsiprašau už terminą) klerikalų sociumas; vaizdingai pavaizduoti įvairaus raugo banditėliai, klubinės prostitutės… Padarytas tam tikras kinematografinis skerspiūvis per tam tikrus visuomenės sluoksnius. Žiūrint filmą nuo tos vietos, kai anglai atvyksta į Lietuvą ir po to jau iki galo – nepalieka jausmas, kad vaizduojami 1990-2000 metų Lietuva (todėl atsargiai palinkėčiau gerb.Režisieriui per daug neužsibūti Lietuvos 90-uosiuose metuose).
    Filme daug siužetų persipnusių vienas su kitu. Gal dėl to ir buvo pasirinktas be galo greitas tempas, kad kuo daugiau tarpusavyje surišti įvairių lygiagrečiai einančių siužetinių vingių. Tačiau tas tempas kiša koją: “neišrišamas” iki galo beveik nė vienas filmo personažas; kaip ir tos siužetinės atkarpos, kurios kartais labiau primena lietuviškas anekdotines situacijas, nei sąmoningai originaliai sukurtos istorijos-scenarijaus vingius.
    Pati filmo struktūra (mano kuklia nuomone) logiška, pakankamai originali savo neorginalia lietuviška kasdienybe, gerai struktūrizuota, išskaidyta ir sudėliota (su aiškia aliūzija į tęsinį). Galbūt yra kažkokie tai trūkumai ar privalumai, tačiau jų tyčia neieškojau. Išsakiau čia tai, kas labiausiai įstrigo galvoje.
    Filmas kaip nekeistai nuskambėtų skirtas beveik visai lietuviškai auditorijai: vieni eis drąsiai žiūrėti į kino teatrus, kiti lauks kol pasirodys šio filmo dvd ar piratinė versija internete kad galėtų namie tyliai nuo visų pasislėpę TAI pasižiūrėti. Neabejoju, kad bus dalis žiūrovų kuri niekada nežiūrės šio filmo, kaip ir ta žmonių dalis niekada nežiūrinčių depresyvius, šiuolaikinius, meninius lietuviškus filmus.
    Šis filmas – tai gangsterinė kriminalinė komedija arba tam tikro Lietuvos laikmečio parodija parodijuojant tam tikrus sociumus. Ponas Režisierius turės dar daug darbo kol viską ekranizuos kas čia dedasi šioje mažytėje Lietuvos šalelėje, ES’os “pašiknėje”…. Linkiu Režisieriu sukurti dar daug linksmų filmų apie rimtus dalykus. Tikiu Jūsų talentu!
    P.s.: Vincent Peter “Vinnie” Jones ir kiti anglų aktoriai įkūnijantys blogiečius bantitus (iš strip klubo) – be galo charizmatiški ir įtaigūs. Žiūrėti Vinnie vaidybą vienas malonumas.
    P.s.s.: “Svaras”. Įspūdinga marmuzė, tačiau jei pateko į filmą tai galėjo bent pasistengti suvaidinti; kai vestuvininkai ėjo pliektis su anglais “Svaro” visas veidas spindėjo švelnia palaimintojo ironija. Palyginimui paimkite to pačio “kadro” tuos pačius plikius anglus: kokiais surauktais snukučiais ėjo muštis…!

  16. Liuka

    Mano įspūdžiai – filmą pamatyti reikia. Kaip ir sutinku su baigtine recenzijos mintimi. Ar jis man patiko? Buvo neblogų momentų. Tikėjausi, kad bus kažkas panašaus kaip Zero II. Deja, taip nuostabu nebuvo.
    Priešingai nei recenzijos autoriui, veiksmas man čia tikrai nebuvo per greitas. Labai aiškus, nuoseklus, besikeičiantis normaliu ritmu, spėjau įsijausti pilnai. Kelis kartus gerbiamo Tapino minimas kaip puikus filmas “Kaip pavogti žmoną” man kaip tik buvo per lėtas. Ir visi dialogai tokie – per lėti. Galima spėti įsijausti į juos ir kelis kartus. Apskritai Rimantė ir Inga man ne filmų aktorės. Filmams absoliučiai netinka jų tetrališkumas ir tam būdingos pauzės.
    Grįžtant prie “Redirected”. Norėjau rašyti, kas man jame patiko, bet pagalvojau, kad nepatikusių punktų būtų daugiau. Nepatiko hiperbolė, kurios filme buvo apstu. Kartą greitosios automobilyje išžaginta mergina – puiku, traukiam į filmą, tai jau Lietuvą “atspindintis” reiškinys. Kunigai ima kyšius? Gerai, kodėl neįteikus to kyšio iškart po santuokos palaiminimo? Kunigai miega su kekšėmis? Nuostabu, reikėjo dar įtraukti, kad kai kurie vaikus išnaudoja. Ir kaimo vaizdavimas…. Aš nežinau, ar apskritai išlikę dar tokių kaimų, kaip filme bandyta nupiešti. Cololo vaidyba manęs nesužavėjo. Gal ją trukdė susižavėti pirmasis dialogas su daug k…..? Taip pat dar neišdirbta vieta su kaimo lokacija. Čia tikrai reikėjo atkreipti dėmesį.
    Kas patiko: visų anglų aktorių vaidyba puiki. Daug šmaikščių vietų. Geras scenarijus

  17. Gabrielė

    Jūsų, Andriau, pasakymas tautinės depresijos kamuojami, manau labai netikslus. Ne tautinės depresijos žmonės kamuojami, kurie mano, kad filmas yra pasityčiojimas iš Lietuvos, o tiesiog suvokia ką išties užsieniečiai mano apie mūsų šalį ir įvertina ką manys pamatę šį filmą. Jei Britas pažiūrės šį filmą tada nueis į parduotuvę ir sutiks į Angliją atvykusį “gezą” iš Panevėžio, galiu garantuoti, kad liks prie tokios nuomonės apie Lietuvą, kokią nupiešė jam redirected filmas. Kai kai kurie užsieniečiai galvoja, kad mes dar Rusijos dalis, manau pirmiausia reiktų jiems parodyt filmų su Lietuvos gražesne puse. Kiti gina, kad kitos šalys kuria tokius juodo humoro filmus, bet mes negalime lygintis su kitomis šalimis, nes kitos, didesnės šalys yra žinomesnės. Aš būdama Britė pažiūrėjusi tokį filmą kažin ar norėčiau važiuoti aplankyti Vilniaus 🙂

  18. JouJou

    Keisciausia, kad visos recenzijos, kurias jau teko perskaityti, kritikuoja vis skirtingus dalykus. Vienas raso, kad filmas pritaikytas ne itin intelektualiam ziurovui, kitas mano, kad didziausia klaida buvo neigyvendinta rezisura (tarkim per didelis filmo tempas), dar kiti teigia, kad filma sugadino nevykusi aktoriu vaidyba. Nesakau, kad filmas tobulas, bet susidaro ispudis, kad is jo buvo tiketasi per daug, lyg kokio nusvitimo. Taciau vos rade uz ko uzsikabinti, kazkokia klaidele, nepatenkinusia ju ambiciju, ima ir sumaiso filma su zeme. Gal tai ir naturali kritiska reakcija, bet mano nuojauta man sako, kad uz to labiau slypi lietuviskas mentalitetas – mes tiesiog nenorim, o gal bijom, kad musu liaupsinama sedevra uzsienis ispeikis, o mes liksim durniaus vietoj. Kurie tikisi is filmo to nusvitimo, nuliudinsiu, jo nebuvo. Ir jis tikrai joks sedevras. Bet jame buvo daug kitu geru dalyku. As manau, kad savo zanre “Redirected” yra puikus produktas. Ir jei uzsienis jo nepriims, tai koks gi skirtumas? E. Velyvis yra puikus rezisierius, ir juo reiketu pasitiketi.

  19. Pingback: Kinorama #51 | KINFO.LT

  20. Einikis

    Aš matyt esu čia komentaruose įvardintas žmogus su akivaizdžiu intelekto rūkumu, nes neįžvelgiu čia nei šedevro, nei genialaus EV darbo. Visų pirma, panašu jog dauguma komentatorių ir pats AT sutinka, jog filmas iš esmės labai vidutiniškas, bet šiuolaikinės lietuviškos kino pramonės sraute yra išskirtinis. Štai šitos dalies aš nesuprantu – tai skamba lyg iš viso šūdo ką esu lietuviško matęs šitas yra geriausias. Tai kam tu šūdą žiūri, ir ar tikrai reikia iškelti į aukštumas vien todėl, jog jis lietuviškas? Ar tikrai eisit į restoraną ir užisakinėsit cepelinus su gausia spirgių porcija, žinodamas jog paskutinį sykį kai valgėt vėdarus su tuo pačiu riebalu užpilu, organizmas “valėsi” visą naktį per visas įmanomas angas gražindamas nesuvirškintą maistą? Ir tai tik todėl, jog esu lietuvis ir turiu laikas nuo laiko valgyti lietuviškus patiekalus? 🙂 Man asmeniškai didžiausią juoko dozę sukėlė straipsnis apie filmą ir mintis, jog filmui jokiu būdu negalima patekti į torentus, nes tokiu būdu komanda nesurinks milijonų litų kuriuos išleido ir kito EV “mums gali tekti laukti 5, o gal ir 10 metų” 🙂 O Dieve, tik ne tai, liaudis neištvers be tokio šedevro dar 5 metus 🙂 Nesakau jog kiti šiuolaikiniai lietuviški fimia geresni – manau dauguma jų (nes visų tikrai nemačiau) yra žemiau kritikos ribos, skirti buduliams, kuriems nei siužeto, nei minties, nei logikos nereikia. Bet man juokingi tie komentarai apie tai, jog filmą reikia palaikyti nes jis yra lietuviškas arba jam galima atleisti kokybės trūkumą nes jo ribotas biudžetas. Kai nėra daug pinigų, vietoje efektų ir garsių vardų pastatomas puikus scenarijus, įtraukianti istorija ir užburianti aktorių vaidyba. Kaip pvz. vienas iš pretendentų į oskarus “12 metų vergas” pastatytas už šiais laikais varganus 20mln. USD, tuo tarpu taip išreklamuotas, gausiai lankytas (nes kaip ir čia – visi tikėjosi ohoho ko) ir visus nuvylęs Hobitas – 250mln. USD, bet jo tarp pretendentų į oskarus nėra. Taip kad ne piniguose esmė. Ir paskutinis pastebėjimas – dauguma šiuolaikiškos apsišvietusiuos visuomenės atstovais save laikantys ir kupinus susižavėjimo komentarus žeriantys veikėjai kalba sovietinėmis klišėmis 🙂 Tas pats šablonas, atkreipkite dėmesį “šis produktas tikrai šaunus ir niekuo nenusileidžia analogams pasaulyje. tiesa pasakius, jis yra netgi daug geresnis”. Na o šiandien turime “Darbas niekuo nenusileidžiantis Tarantino ar Guy Riči darbams, netgi geresnis” 🙂 Tai tiek…

  21. Darius

    Nepatiko. Būtent dėl tempo, kuris visai negreitas. Dėl užsieniečių vaidybos “nedatempimo” ir lietuvių perspaudimo (po 7 Cololo “Kurwa” pasidarė koktu). Siužeto nerasta, nors atskiruose epizoduose buvo iš ko pasijuokti. Šaprui pagarba.
    Bendras vertinimas: 4.5/10.

  22. pazintys

    Geras filmas labai, žiūrėjau 2 kartus. 🙂

Scroll to top